سعید قربانی

سعید قربانی

خبری ، سیاسی ، آموزشی ، فرهنگی ، آمل
سعید قربانی

سعید قربانی

خبری ، سیاسی ، آموزشی ، فرهنگی ، آمل

مشکلات تشکل های دانشجویی


مشکلات تشکل های دانشجویی

دبیرانجمن اسلامی واحد آمل


"پایگاه دانشجویی صدای آزاد"(sedayeazad.com): در چند ماهه اخیر شاهد تغییرات چشم گیری در روند شکل گیری و تقویت تشکل های دانشجویی بوده ایم برای رسیدن به سطح ایده آل باید هرچه سریعتر انتخابات تشکل ها برگزار شود و دانشجویان دوباره دعوت شوند .
با تدابیری که دکتر قدمیاری در چند ماه اخیر اندیشیده اند دل ها به هم نزدیک تر شده و تشکل های کشور باهم ارتباط مستمر دارند و در تمام کارها از یکدیگر الگو و مشورت می گیرند این یعنی اتحاد واقعاً فضای دانشگاه آزاد چندین سال  این همه شور و انرژی را به خود ندیده بود .
در این میان هنوز برخی مشکلات تشکل ها را آزار می دهد که یکی از اصلی ترین مشکلات امروز بحث نادیده گرفته شدن تشکل ها در سطح استان یا واحد دانشگاهی است که با وجود خواست و دستورات مسئولین عالی دانشگاه آزاد مبنی بر تقویت و مورد حمایت قرار دادن تشکل ها برخی مدیران هنوز از جو 8 سال گذشته خارج نشده اند و نسبت به تشکل ها بسیار بی مهرند و فقط در پی استفاده از نام تشکل ها می باشند که امیدواریم بزودی با درایت مسئولان عالی دانشگاه آزاد این افراد توجیح یا تودیع شوند .
تشکل های دانشجویی هر گونه که باشند وام دار دانشگاه می باشند و اگر حرکتی می کنند جز صلاح دانشگاه و دانشجویان هیچ هدفی ندارند و نباید فراموش شود که تمام فعالین دانشجویی بدون هیچ چشم داشت مالی و معنوی تمام وقت و انرژی خود را صرف کار می نمایند و با دلسوزی تمام کارها را پیگیری می نمایند .
در مورد برگزاری کرسی های آزاد اندیشی ، چاپ نشریات ، اردوهای علمی ، پژوهشی و سیاحتی در واحدها مشکلات عدیده ای  وجود دارد و اولین مورد عدم اعتماد مسئولین دانشگاه به تشکل ها می باشد که این عمر واقعاً در بیشتر موارد غیر منطقی و نا معقول می باشد .
نباید با خساست مطالبات آرمان گرایانه ی دانشجویان را نادیده گرفت چرا که پس از مدتی همین می شود که در هشت سال گذشته رخ داده و محیط دانشگاه کم کم سرد و بی روح می شود و کسی رغبت به فعالیت ندارد و در مطالبه گری بیشتر دانشجویان با ارعاب به این موضوع می نگرند .
اینجانب به عنوان کوچکترین عضو این مجموعه عظیم درخواست می نمایم تا در خصوص همکاری روسای واحد و مسئولان فرهنگی دانشگاه تدابیر و دستورات جدی تری داده شود و یا جلساتی توجیحی برگزار گردد تا ایشان با دید روشن تر و برخورد مدبرانه تر با فعالین دانشجویی داشته باشند تا در تمامی عرصه ها شاهد شکوفایی نبوغ قشر فرهیخته باشیم   

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.