سعید قربانی

سعید قربانی

خبری ، سیاسی ، آموزشی ، فرهنگی ، آمل
سعید قربانی

سعید قربانی

خبری ، سیاسی ، آموزشی ، فرهنگی ، آمل

قدمیاری: باشگاه فعالین تشکل های دانشجویی را تاسیس می کنیم/مازندرانی :در زمان غصب اموال دانشگاه آزاد به یغما رفت

قدمیاری: باشگاه فعالین تشکل های دانشجویی را تاسیس می کنیم/مازندرانی :در زمان غصب اموال دانشگاه آزاد به یغما رفت

وی خاطرنشان کرد:روسا واحدهایی که با تفکر اعتدال دانشگاه آزاد هم سو نیستند باید تغییر کنند و تا به حال حدود پنجاه تن از آنها تغییر کردند و متاسفانه بعضی از روسای واحدها که تغییر نکرده اند از جانب برخی لابی ها و ارگان ها حمایت می شوند .

"پایگاه دانشجویی صدای آزاد"(sedayeazad.com):
نشست هم اندیشیی اعضا شورای مرکزی تشکل های دانشجویی و هیات مذهبی دانشگاه آزاد اسلامی روز پنجشنبه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات با حضور دکترقدمیاری مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد،احسان مازندرانی ،مدیرمسوول روزنامه فرهیختگان ، حامد خوانساری و حامد صالح ابادی معاون طرح و برنامه و معاون اطلاع رسانی اداره کل تشکل ها و سه دبیرکل اتحادیه های دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار صدای آزاد، در ابتدای این نشست دکتر قدمیاری با اشاره به مشکلات پیش روی تشکل های دانشجویی اظهار کرد: فضای سنگینی برای فعالیت های دانشجویی بواسطه مدیریت قبل دانشگاه در بدنه دانشگاه همچنان حاکم است که امیدورایم با یک تدبیر مناسب این فضا شکسته شود.
وی خاطرنشان کرد:روسا واحدهایی که با تفکر اعتدال دانشگاه آزاد هم سو نیستند باید تغییر کنند و تا به حال حدود پنجاه تن از آنها تغییر کردند و متاسفانه بعضی از روسای واحدها که تغییر نکرده اند از جانب برخی لابی ها و ارگان ها حمایت می شوند .
  
قدمیاری ادامه داد:این افراد که از مدیریت گذشته به جای مانده اند از تشکل ها حمایت نمی کنند و حضور انها را در محیط دانشگاه مضرر می دانند و معتقدند که تشکل ها فقط حاشیه ایجاد  می کنند . این افراد با تفکرات دولت جدید و ریاست جدید دانشگاه آزاد همسو نیستند و باعث ایجاد مشکلاتی در زمینه فعالیت های دانشجویان می شوند که شما دانشجویان باید در بهبود امور در واحدها به مجموعه دانشگاه آزاد کمک کنید.
مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اظهار داشت: لازمه فعالیت تشکل های دانشجویی حمایت روسای دانشگاه ها از دانشجویان است اما برخی از روسای واحدها نه تنها از تشکل ها حمایت نمی کنند بلکه باعث راکد شدن فعالیت تشکل ها می شوند .
وی با بیان برخی تصمیمات خارج از ضوابط در مدیریت گذشته این دبیرخانه گفت تشکل ها باید به جایگاه حقیقی خود باز گردند که همان نقش آفرینی بیشتر در امور راهبردی دانشجویان است.
قدمیاری گفت ماهیت فعالیت دانشجویی همواره انتقاد و مطالبه گری بوده است که ما از این  انتقادهای سازنده استقبال می‌کنیم.
مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: دبیرخانه از تمامی تشکل ها و هیئت های مذهبی که در چارچوب قانون فعالیت داشته باشند با هر سلیقه سیاسی حمایت لازم را به عمل می آورد.
وی اظهار داشت تشکل ها می بایست در چارچوب منویات مقام معظم رهبری و قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت داشته باشند.
قدمیاری گفت اینگونه نشست ها فرصت مغتنمی است تا به صورت مستقیم و رو در رو مشکلات ، دغدغه ها و  نقطه نظرات فعالین دانشجویی را بشنویم .
وی در ادامه از تدوین برنامه راهبردی تشکل ها خبر داد و گفت: بزودی این برنامه ارایه می شود و تشکل ها هم در خواست می کنم هر چه سریعترانتخابات های خود را برگزار کنند تا موقعیت شروع کار اتحادیه های دانشجویی هم فراهم شود.
وی اضافه کرد:جشنواره های آموزشی به طور آزمایشی در هفت استان شروع به کار کرده و بعد از اصلاح طرح در کلیه استان ها اجرا خواهد شد. 
 مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد ابراز امید واری کرد که بتوانیم در آینده نزدیک باشگاه فعالین تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد را تاسیس کنیم تا از این طریق بتوانیم از تجربه ادوار تشکل های دانشجویی استفاده کنیم.

مازندرانی :در زمان غصب اموال دانشگاه آزاد به یغما رفت 
در ادامه این نشست  احسان مازندرانی مدیر مسئول روز نامه فرهیختگان با اشاره به حملات تندی که به دانشگاه آزاد می شود گفت:در این هشت ماهه گذشته و آغاز دوره ریاست دکتر میرزاده حملات از جانب اشخاصی صورت گرفته که 18 ماه دانشگاه را غصب کرده بودند و اموال دانشگاه و بیت المال را به یغما بردند.
مازندرانی در ادامه به 18 ماه زمامداری فرهاد دانشجو در دانشگاه آزاد اشاره کرد گفت: در زمان غصب دانشگاه آزاد اموال دانشگاه آزاد به یغما رفت نمونه اش 3500 میلیارد تومان بدهی سر رسید شده بعد از تحویل دانشگاه بود که این تنها یک مورد از فساد مالی در دوران غصب است.
وی در ادامه به شرایط روزنامه فرهیختگان هم اشاره کرد و گفت: زمانی که روزنامه را تحویل می دادیم نزدیک به یک میلیارد در حساب روزنامه پول بود و بعد از هجده ماه که روزنامه تحویل گرفتیم 171 میلیون تومان در حساب روزنامه پول بود .!
وی خاطرنشان کرد:در هشت سال دولت قبل و مخصوصا از سال 88 تا 92 خیل عظیمی از خبرنگاران کوچ کردند یا دست از فعالیت مطبوعاتی کشیدند و در حال حاضر مطبوعات از فقر نیرو رنج می برد ولی می توان از فعالین تشکل ها در مطبوعات استفاده کرد چرا که این استعداد را در اکثر شما مشاهده می کنم.
در این نشست صمیمانه که به صورت پرسش و پاسخ بیش از چهار ساعت به طول انجامید دبیران و فعالین تشکل ها و هیئت های مذهبی به بیان برخی نکات و مطالبات دانشجویان پرداختند که مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد پاسخ های لازم را به دانشجویان ارائه داد.
اهم مشکلات فعالین تشکل های دانشجویی عبارتنداز: 1-کمبود منابع مالی2-عدم حمایت بعضی از روسای دانشگاها3-برخورد سلیقه ای با تشکل ها و سنگ اندازی ارگان های خارج از دانشگاه4-عدم همکاری حراست دانشگاه با تشکل ها
در پایان این نشست هم دبیران سه اتحادیه دانشجویی دانشگاه آزاد به بیان نظرات خود پرداختند و ابراز امید واری کردند که انتخابات اتحادیه ها به زودی برگزار شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.