سعید قربانی

سعید قربانی

خبری ، سیاسی ، آموزشی ، فرهنگی ، آمل
سعید قربانی

سعید قربانی

خبری ، سیاسی ، آموزشی ، فرهنگی ، آمل

شهردار و7 نفر شورای شهر گذشته آمل توجهی به هشدار خبرنگاران نداشتند

روزبه نصیری آملی دبیر انجمن صنفی خبرنگاران برای بحران زباله مطرح کرد

 شهردار و7 نفر شورای شهر گذشته آمل توجهی به هشدار خبرنگاران نداشتند

روزبه نصیری

هرازنیوز : دبیر انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان آمل  در خصوص بروز معضل زباله در آمل گفت : قطعا رسانه های محلی وظیفه دارند صدای نمایندگان مردم آمل را به گوش مسوولان استانی وکشوری برسانند وتا کنون نیز خبرنگاران در این راه به شکل شایسته ای  به  وظیفه شان  عمل  کرده اند .

روزبه نصیری تصریح کرد : باید برای حل همیشگی این مشکل، اجرای طرح های جمع آوری و دفن زباله سازگار با محیط زیست مورد توجه بیشتر کارشناسان قرار بگیرد که متاسفانه  نبود برنامه های مدون از گذشته سبب شده دفع زباله به یکی از معضلات استان و خصوصاً شهرستان آمل تبدیل  شود . 

 

وی  با بیان اینکه  در سالهای گذشته بارها دلسوزان ،خبرنگاران وفعالان اجتماعی هشدار داده بودند تاکید کرد : اگر حافظه تاریخی  برخی از مدیران ومسوولان به هر دلیلی فراموشکار شده است اما تاریخ بهترین گواه است .

مدیر مسوول پایگاه خبری هراز نیوز با بیان اینکه بحران زباله در آمل ابعاد مختلفی دارد عنوان کرد : درخرداد  سال ۸۹  مطلبی را درنقد  قرار داد شهرداری فریدونکنار با شهرداری آمل برای انتقال زباله منتشر کردم ولی هیچ یکی از مسوولان وقت شهرداری وشورا وقعی نگذاشتند وحتی بعد ها در جایی خواندم رییس شورا شهر و شهردار وقت این قرار داد را از افتخارات زمان مسوولیت خویش بیان کردند .

نصیری گفت : یکی از دلایل کفاف ندادن محل دپوی زباله فعلی عدم برنامه ریزی وپیش بینی و کارشناسی نبودن تصمیمات مسوولان آن روزشورا وشهرداری است واین آقایان امروز باید به پیشگاه مردم پاسخ گوباشند .

دبیر انجمن صنفی خبرنگاران آمل تاکید کرد : این چندمین معضلی است که بخاطر بی تدبیری  مسوولان قبلی شورا وشهرداری   درطول  یکسال گذشته  سر باز کرده و به بحران تبدیل شده است .

وی ادامه داد :  امروز مسوولان فعلی شورا و شهرداری باید برای بی تدبیری گذشتگان  چاره اندیشی کنند ومتاسفانه  هیچ کس هم پاسخگوی این سومدیریت ها نیست .

——————————————————————————————————————————————–

برگزیده سازمان بهداشت جهانی اما به چه قیمتی ؟

خبری در ویژه نامه مازندران  کیهان روزشنبه ۸/۳/۸۹ به نقل از شهردار فریدونکنار منتشر شده بود با این عنوان :
در اجرای طرح هزار شهر سالم
فریدونکنار شهر برگزیده سازمان بهداشت جهانی شد

 تا اینجای این خبر جای خرسندی و سعادت است چرا که شهری از استان سرسبز مازندران مورد تایید سازمان بهداشت جهانی میباشد و نام آن از سوی این سازمان ثبت شده است .
در ادامه از قول مهندس حمیدرضا ربیع پورشهردار فریدونکنار  نقل شده است که از بین ۵۲شهر مازندران شهرهای بهشهر ، رامسر و ساری معرفی شده اند .
بازهم جای خوشحالیست که دوسه شهر دیگر هم این توفیق را کسب نموده اند اگر چه با این همه فعالیت شهرداری آمل در زمینه پسماند جای سوال است که چرا آمل به این افتخار دست نیافته است .
اما عجیب تردر  ادامه این خبر آمده است.
ربیع پور اظهار داشت : به جهت جغرافیایی و محدودیت های مکانی در مساله پسماند زباله با مشکلاتی روبرو بودیم با قرار دادی که با شهرداری آمل منعقد گردید و کار انتقال نیز به شرکت خصوصی واگذار شد روزانه ۴۰تن زباله شهروندان فریدونکناری به آنجا منتقل می شود .
وی در ادامه گفته است که با رایزنی که صورت پذیرفت با هزینه ماهیانه ۳۰میلیون تومان این زباله ها به آمل انتقال می یابد .
حال سوال اینجاست شهرداری آمل که از شهرداری های فعال استان می باشد و با توجه به گزارشات و اخبار منتشر شده از سوی روابط عمومی شهرداری دارای عملکرد مناسبی در زمینه مدیریت پسماند می باشد چگونه نه تنها در ردیف شهر های سالم استان قرار نگرقته است بلکه در ازای دریافت  پول حاضر به پذیرش زباله از شهرهای همجوار میشود ؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.